Potřebujete prodat nemovitost a sháníte dobrého realitního makléře? Přečtěte si článek, podle čeho vybírat, ať se nespálíte.
S tím, jak roste realitní trh a zvyšuje se poptávka, která usnadňuje prodej nemovitostí, přibývá makléřů. Někteří jsou skutečně solidní a k práci přistupují zodpovědně, svědomitě a férovým přístupem k oběma účastněným stranám. Přečtěte si, podle čeho poznat, že vybíráte, nebo jednáte, se solidním realitním makléřem.
Základní předpoklady spolehlivého makléře
Koupě či prodej nemovitosti je velkým krokem, a proto nepodceňte výběr správného makléře. Jde o důležitý obchod za značné sumy, takže makléř by vám měl sednout i svými základními kvalitami. Konkrétně jde například o:
- Dobrý osobní pocit z makléře – čistě subjektivní parametr, kdy si lidsky zkrátka sednete.
- Dodržování termínů – na schůzku dorazí včas, zavolá v domluvený termín a podobně.
- Komunikační dovednosti – ptá se na všechno důležité, ale zároveň vás netlačí do rozhodnutí.
- Slušné vystupování a oděv – první dojem dělá hodně pro vás i případné zájemce o koupi.
Solidní realitní makléř, v jehož zájmu je co nejvýhodnější prodej nemovitosti není sólista. Vzájemná spolupráce makléřů je totiž velmi důležitá.
Pracuje s nástroji pro efektivní propagaci nemovitosti
Jak bude makléř inzerovat vaši nemovitost? Pro představu, jak to dnes funguje při prodeji, nevynechejte článek 5 propagačních nástrojů moderního makléře.
V dnešní době, kdy je většina lidí na internetu, představují moderní způsoby propagace právě hlavně online prostředí. Velmi pomůže například propagace nemovitosti na sociálních sítích, kde lidé tráví značné množství času. V rámci placené reklamy se dá zacílit i na ty, kteří tak často neprochází realitní servery.
Klíčovým prvkem je samotná prezentace nemovitosti. Ta by měla být zpracována přehledně, jasně a se všemi důležitými informacemi. Způsobů, jak odlišit inzerát a nabídnout potenciálním zájemcům nejlepší prostor pro rozhodování je hned několik. Nemovitost může zaujmout díky těmto druhům prezentace:
- Virtuální prohlídka nemovitosti – zájemce si projde místnosti díky speciálnímu 3D scanu.
- Videoprohlídka – zvýrazní inzerát a pomůže při propagaci.
- Vytvoření webové stránky nemovitosti – informace přehledně na jednom místě.
- Kvalitní fotografie – základní ingredience každého inzerátu.
Solidní makléř by měl poznat, jaký propagační mix daná nemovitost potřebuje a podle toho zvolit strategii prezentace.
Kladné reference klientů
Ještě před uzavřením spolupráce si realitního makléře proklepněte na internetu. Zkuste najít co nejvíce referencí od předchozích klientů. Podívejte se také na to, jaké nemovitosti aktuálně nabízí a jak se věnuje jejich propagaci.
Zkušenosti na trhu s nemovitostmi
Doba působení jako realitní makléř není hlavním určujícím kritériem. Šikovný, od začátku poctivý a učenlivý makléř se totiž může vypracovat za poměrně krátkou dobu. Na druhou stranu v kombinaci s dalšími pozitivními ukazateli jsou dlouholeté zkušenosti na trhu s nemovitostmi cenným bonusem. Takový znalý makléř totiž přišel do kontaktu s mnoha situacemi, občas problémový či atypickými nabídkami a dokáže tak lépe odhadnout, co je v dané chvíli potřeba. Zároveň však nemusí platit, že zkušený makléř automaticky znamená nejlepší.
Kde najít dobrého realitního makléře
Jednou z variant, jak objevit schopného makléře, je osobní doporučení. Poptejte se známých ve svém okolí, kteří prodávali či pronajímali nemovitost a spolupracovali s realitním makléřem. Buď vám ho doporučí, nebo vás raději nasměrují k někomu jinému. Pozor si dejte na doporučení od lidí, kterým plně nedůvěřujete, protože mohou makléře doporučovat jen kvůli vidině zisku z odměny za doporučení klienta.
Druhou možností je objevení toho pravého makléře na internetu. Ti, kteří se své práci věnují svědomitě a naplno, mají kvalitně zpracované webové stránky a sociální sítě, kde aktivně inzerují nemovitosti. V dnešní moderní době je internetová prezentace klíčová, takže online vizitka makléře dává tušit, jak zhruba bude vypadat propagace nemovitosti.