Také se Vám více líbí nemovitosti, jejichž nabídka je zpracovaná na samostatné, graficky líbivé, webové stránce a kde jsou navíc všechny informace na jednom místě? Přečtěte si, jak se s nimi navíc dá pracovat pro v rámci efektivní propagace.
Věříte na náhodu a osud? Možná právě vytvořením webové stránky pro nemovitost a její efektivní propagací dodáte někomu pocit, že nalezení nového vysněného domova byl osud v podobě reklamy, která se z ničeho nic objevila. Mnoho lidí totiž touží po určité nemovitosti, ale nemají čas každý den prohlížet inzertní servery. A tak je třeba vymyslet způsob, jak jim byt či dům nabídnout i jinak.
Inzerát osloví i pasivní zájemce o koupi nemovitosti
Jak vypadá pasivní zájemce? Rád by koupil nemovitost pro bydlení nebo jako formu investice, ale často a pravidelně neprohledává inzertní portály. Přesto může být perfektním kupcem pro celou řadu nabízených nemovitostí. Takže, jak k takovému člověku dostat nabídku prodávané nemovitosti? Řešením může být právě samostatná webová stránka nemovitosti a její efektivní propagace.
Proč připravit web pro byt či dům?
Hlavním cílem, který se dá vystihnout jednoduchým slovním spojením s mnoha konkrétními významy, je zviditelnění nabídky. Taková prezentace nemovitosti vypadá velmi profesionálně a případným zájemcům nabídne všechny důležité informace na jednom místě. Zároveň jde o způsob, jak snadno vytvořit místo pro nasměrování obsahových reklam či přilákání lidí na sociálních sítích.
Pár bodů, proč je webová stránka pro nemovitost dobrý nápad:
- zatraktivnění nabídky
- potřebné informace a dokumenty na jednom místě
- ideální pro cílení reklamy
- efektivní měření výkonnosti propagace
Webová stránka nemovitosti – jak vypadá a jak ji vytvořit?
Z mého pohledu si naprostá většina prodávaných nemovitostí zaslouží svou vlastní webovou stránku (příklad ZDE) a aktivnější prezentaci, přitom ale nemusí jít nutně o složitý postup. V dnešní době existuje mnoho redakčních systému (WordPress apod.) s nepřeberným množstvím využitelných šablon. Pokud má navíc realitní makléř své vlastní webové stránky, může navíc využít i je a reklamou tak přesně zacílit na podstránky vytvořené speciálně pro danou nemovitost. O profesionální prezentaci se přitom postará zakoupení trefné domény (v našem podání např. www.byt-dejvice.cz, www.prodej-bytu-sporilov.cz apod.)
Vzhledem k dnešním možnostem podoby webových stránek a jednoduchým administračním systémům není příprava stránky o nemovitosti nic složitého. Pro nejlepší výsledek však může být dobrou strategii spojit se s profesionály v oboru, kteří připraví grafické zpracování, naprogramují potřebné funkce a klidně připraví i trefné texty pro potenciální klienty i vyhledávače. Profesionální pomoc odborníka se hodí i pro nastavení dobře zacílené reklamy, která skutečně efektivně využije zadaný rozpočet.
Součástí webu o nemovitosti může být i videoprohlídka nebo 3D sken v podobě virtuální prohlídky (příklad ZDE).
Bez propagace to nepůjde
Vytvořením samotného webu to však pouze začíná a ani zdaleka nekončí. Aby se nabídka dostala k potenciálním zájemcům, mezi nimiž může být i konečný kupec nemovitosti, je potřeba správně zacílit reklamu a připravit strategii propagace. Vhodnou volbou je ve většině případů kombinace několika zdrojů, odkud mohou lidé stránku navštívit. Pomůže nastavení reklamy na Google Ads nebo na české variantě od Seznamu Sklik. Tento druh reklamy se může zobrazit i lidem, kteří pravidelně nesledují inzertní servery a nejsou příliš aktivní na sociálních sítích. V dnešní době je však již standardem, že velká část propagace probíhá právě přes sociální sítě v čele s Facebookem a Instagramem.
Vytváření vlastní stránky pro nabídku nemovitosti se vyplatí zejména v případě, kdy jde o specifický byt, dům, pozemek či komerční prostory a hledání klienta jen na realitních portálech by bylo zdlouhavé a nepříliš efektivní. Typicky může jít o dražší nemovitosti, novostavby, developerské projekty a podobně. Vytvořením webové stránky však neuděláte chybu ani u běžnějších typů nemovitostí. Protože čím více prodejních kanálů využijete, tím více zájemců nashromáždíte a tím dráž svou nemovitost prodáte. Posouzení, zda jde o dobrou strategii závisí na zkušeném makléři, jeho marketingových zkušenostech a intuici.